list Baza tekstów »Skuteczność:przeciętna
flutter_dash PrzetestowanoWydźwięk:pozytywny
lock_open PublicznyEfektywność:marginalna

Twoje oczy są jak IKEA, a musisz wiedzieć o tym, że zawsze się w niej gubię!

To komplement, porównanie oczu do popularnego sklepu, ma to być zaskakujące, humorystyczne. Używa się metafory zagubienia, podkreśla to atrakcyjność. Oczy są piękne, wzbudzają dezorientację, to metafora zauroczenia. Chce się wyrazić podziw, zaciekawienie, to ma być początek rozmowy. Osoba komplementująca jest zaintrygowana, szuka kontaktu, liczy na pozytywną reakcję. Porównanie jest nietypowe, zapada w pamięć, może wywołać uśmiech. Użycie nazwy sklepu jest rozpoznawalne, zrozumiałe, to element zaskoczenia. Chodzi o to, aby odbiorca poczuł się wyjątkowo, zapamiętał komplement, to próba nawiązania relacji.

Powiedzenie: „Twoje oczy są jak IKEA, a musisz wiedzieć o tym, że zawsze się w niej gubię!”, zostało aktualnie ocenione na 2 gwiazdki w naszej 5 stopniowej skali ocen. Na podstawie wszystkich zgromadzonych ocen można uznać, że skuteczność go oceniana jest jako: przeciętna.

Według badanych w odbiorze ma on raczej: pozytywny wydzwięk i skomentowano go 0x.

Dodatkowo badani internauci ocenili jego efektywność jako: marginalną, bo może czasem zadziałać, ale raczej nie sprawdzi się w podrywie, bo efekt będzie raczej odwrotny od zamierzonego.

Czy stosowanie więc powiedzenia: „Twoje oczy są jak IKEA, a musisz wiedzieć o tym, że zawsze się w niej gubię!”, ma sens? To najlepiej zawsze zweryfikować we własnym zakresie, ale warto posiłkować się także opiniami internautów.

Podaj Twoją ocenę:
Dokonaj oceny przyciskiem
  • 6581906f21d65
cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
Zamknij komunikat close